Min blogglista

onsdag 13 april 2011

Påsk i mitt fönster....

Hej alla....igår kom våren...törs man säga det högt utan att det börjar snöa och hagla på oss igen..April-väder är ju inte att leka med... ler...jag fyller år i slutet på april och det har varit allt från snö-storm till sommarvärme på min födelsedag så jag vet verkligen vad April-väder vill säga ;)
Till Påsken pyntar jag inte vidare mycket....inte med pynt i form av saker...men blommor....älskar dessa gula Påskliljor....dom ger löften om vår och värme...gula dubbla Tulpaner är en annan favorit i Påsk-tider....blommor är överhuvudtaget en glädje i livet...man blir glad av all färgprakt.
Kika på bilden...den lilla blomman som börjar slå ut där mellan stjälkarna på dom andra...ser ut som han kikar uppåt och vill säga till sina medblommor...hallå....jag då...ska jag vara här nere själv ;) även om han är väldigt ensam där nere så är han så underbart söt just därför...han och han...kanske e en liten tjej-blomma :))
Ha en fin dag alla och var rädda om er...Kram Kicki

2 kommentarer:

  1. hejsan ..nu blev jag nyfiken ..var tvungen att kika in till dig ...vad söta grejer du gjort...det var ju ett roligt sätt att sälja det mesta du visar ...javisst är det vårlikt med påskliljor ..jag gillar dom mer och mer nuförtiden ...de ger verkligen vårkänslor ...kram jeanette.kallebodalantliv

    SvaraRadera
  2. Håller med om att påskliljorna är underbara.. vårigt! just nu har vi vårregn här.. värme på de sen kommer det gröna med fart. Ha en fin kväll! kramiz Jessica

    SvaraRadera