Min blogglista

måndag 25 april 2011

På Jakt efter gamla skrivmaskiner......

Hej svejs alla goa...hoppas ni har haft en fin Påsk...här har det varit underbart...igår hade vi grill premiär tillsammans med våra grannar...som alltid en mysig stund tillsammans...älskar denna tid på året när det är lagom varmt och man ser hur naturen vaknar mer och mer dag för dag....häääärligt.....
För några år sedan gjorde jag mina första ringar...armband och halsband av skrivmaskinstangenter...jag sålde dessa på tradera....sen kom fler på samma sak och sen dess är det sååå svårt att hitta skrivmaskiner...men nu har jag en på G...hoppas hoppas :)
På en av de maskiner jag köpte då...för två år sedan satt det vackra fasettslipade glas i...och dom gjorde jag brevpressar av..för det är lite tyngd i dom...jätte fina vart dom...gäller att ta vara på allt man kan när man köper gamla grejer ;)


Ha en fortsatt fin dag idag....Solvarma kramar till er alla.

3 kommentarer:

  1. Åhh jättesöta brevpressar du gjort ursöta :)
    Ha de så himla bäst
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  2. Hej vännen... Villka söta motiv, älskar sådana gamla bilder.. Ha det gott i solskenet. kramiz Jessica

    SvaraRadera
  3. Var på loppis idag. Där stog en liknande skrivmaskin som på din bild. Funderade nästan på att köpa den för den var så charmig. Men jag gjorde inte det. Nu ångrar jag mig nästan. Får kanske åka tillbaks och se om den finns kvar...
    Ha det bra. Kram Sonja.

    SvaraRadera