Min blogglista

fredag 15 april 2011

På Jakt efter vackra ramar.....


Go kväll.....kände för ett litet inlägg så här på kvällskvisten...sitter och kikar lite på Tradera efter vackra trä-ramar...jag vill göra flera skåp...detta skåp hade jag väldigt svårt att skiljas ifrån...ibland uppstår extra stark kärlek till något man gör...i detta fallet blev det just detta skåp...hade det med mig på 3 julmarknader...dom 2 första var det massor med folk som var intresserade men det är alltid lite svårare att sälja större och dyrare föremål på marknader...dels för att det är dyrare och dels för att det blir lite bökigt att släpa omkring på ett ganska så stort skåp när man inte planerat för möbelköp ;)....jag pustade faktiskt ut lite när det inte blev sålt...men på den 3:e marknaden hände det....en kvinna som inte planerat varken för möbelköp eller att göra av med allt för mycket pengar dök upp och jag såg direkt att hon flirtade med MITT skåp...ler...det knöt sig lite i magen...hjälp...skulle skåpet lämna mig nu för denna vackra unga kvinna...japp...så blev det...hon reserverade skåpet och travade hem för att hämta bil och mer pengar...jag var otröstlig...näää nu överdriver jag ...men det kändes...skåpet hade ju fått följa med på marknaderna av en orsak...jag hade ingen ledig vägg hemma åt det...snyft...men men....som min gubbe sa...vi gör ett nytt skåp....trodde vi ja...för att det är inte så lätt att få tag på dessa vackra ramar...i trä...de flesta är en blandning av trä och gips eller nåt...gipset läggs/lades på ramen för att få den vackra formen...å det e just det som blir problemet...gipset...det är trasigt på de ramar jag sett på loppisar och dyl....så nu när våren och sommaren kommer ska jag leta efter nya  ramar i TRÄ...ska nog minsann hitta iaf en till....Ha en fin kväll...Kramisar Kicki
Ps....jag satte in hönsnät i dörren istället för glas efter dessa bilder togs...vart jätte snyggt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar