Min blogglista

söndag 13 februari 2011

Mitt Drömbord...

Har hittat mitt Drömbord...precis ett sånt som på bilden vill jag ha...med iläggsskivor...bara till att fara på loppisar och leta ...lär förmodligen inte hitta ett som redan är målat och slipat som på bilden men det gör inget...blir nog bra mycket billigare att måla själv....i dessa Shabby chic tider så är allt sådant väldigt dyrt vad gäller möbler...men det är lite jobb att få det så avskavt och med den patina som på bilden men skoj är det....Hoppas ni haft en fin söndag.
Obs...bild lånad från nätet.

2 kommentarer:

  1. På uppmaning av matte ska jag testa att kommentera igen för hundrade gången.
    Spännade att se om inställningarna är ändrade........

    SvaraRadera
  2. Du som gillar antika grejor, skulle sett hur fina prylar jag och arne, som jag bodde ihop med i farsta strand du vet, hade! riktiga kristallkronor, gustavianska speglar, ett riktigt GAMMALT spelbord mm. spelbordet kunde man lyfta skivan på och under fanns det en "låda" med backgammon, alla pjäser och tärningar fanns kvar i original! sen efter det har jag blivit "helsåld" på antika möbler(dock ej shabby chik) skulle såå gärna ha bara sånt hemma! allting gammalt är sån kvalitet på!
    ta en "ivan bokhylla" hur ser spånskivorna ut i den om hundra år? hehe
    hoppas allt är bra med dig/er!!

    Kramelikram "tant Helene"

    SvaraRadera