Min blogglista

tisdag 22 februari 2011

Gamla Skridskor......

Härom veckan hade jag besök av min vän Marinas son Robin....han såg min sons Hockey väska som står i hallen och utbrister...vilka gamla skridskor....skridskorna han såg ligga överst i bagen är Rasmus pappas...som han ärvt av min bror...dom är nog från 80-talet skulle jag tro....då sa jag till Robin att dom va inte så gamla...kom sa jag så ska du får se på riktigt gamla skridskor...vi gick in i sovrummet och jag visade honom de antika skridskorna jag har hängandes på väggen...han strirrade skeptiskt på mig och sa att hur åker man med dom där då....så jag berättade hur man fick ha dom under sina egna kängor på den tiden...jag såg på honom att han fick lite att tänka på...sen säger han...men varför har du dom på väggen Kicki...skrattar...goa kloka Robin...ja varför har man skridskor på väggen...jo Robin sa jag...jag har ju lite konstiga saker på väggen...saxar...kakelugnsluckor...ett fönster...kläder....han tittade på mig igen..men sa inget...men jag kände att han förstod att så är hon bara...Kicki...en sån som gillar lite annorlunda saker att smycka sina väggar med...ja och så är det här i världen...vi är alla olika och underbart är väl det.Ha en fin dag idag...Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar